13 november, 2008

Meteor ändrade riktning

Mitt första inlägg! Jag ska verkligen försöka ta mig tid att, åtminstone till en början, skriva ett inlägg i veckan men det kommer troligtvis variera. Förhoppningsvis till det bättre. Mitt mål med bloggen är att växa kvalité- och kunskapmässigt både för min egen del och för mina eventuella läsare.

Så, dagens blogg tillägnas YouTube och dess enorma samling filmer och däribland finns givetvis filmer med ”oidentifierade flygande föremål”. Många är uppenbarligen oäkta och/eller i extremt dåligt kvalité för att överhuvud övertyga, bevisa eller skapa intresse. Men, då och då dyker det upp filmer som åtminstone kan vara värda att försöka undersöka närmare eller vara ”värda” (för mig) att publicera här för att på så sätt kanske få information av någon kunnig och klok läsare.

Nedanstående länk är ett bra exempel på en intressant film. Inte för att den övertygar mig om något utomjordiskt eller övernaturligt men att den faktiskt kan vara (och kanske är) en ”enkel” misstolkning.


I en första anblick verkar de vara en meteor men när den plötsligt ändrar riktning så hajjar nog många till. Så vitt jag vet kan en meteor faktiskt ändra riktning men så pass extremt som filmen visar trodde jag inte. Så oavsett filmens äkthet och trots att jag inte funnit ursprungskällan blir min bästa förklaring är att det är ett flygplan som ändrar riktning och där planets kondensstrimma upplyses av solen.

Inga kommentarer: